July 2, 2009

give me the greenlight.

how are you?salam.

still remember what you got yesterday?what about the past past day?hah,lupa la tuh.saya nak cite pasal semalam.semalam was 2nd of July. I had class with someone. yeah. someone. yang pada saya tak la seteruk yang digambarkan. (xmacam fiona dalam sherk ataupun iskandar dalam zati dan si mawas). ala. ni semua i dengar dari gosip gosip liar yang sering menular ke rata-rata tempat. someone tanya "apa beza nampak, lihat dan tengk". saya pon try tengok tengok awan awan kat kepala mana taw ada sesuatu yang akan muncul. tapi someone kata, hah.mula la tu belagak berfikir. aiceh.mana dia taw ni. xpaham btol. last last. saya dan malaun malaun lain terus give up dan xmaw da fikir-fikir. ok. apa awak, kamu dan u understand abut the 3 words?semuanya nampak, lihat dan tengok cam sama kan?


******************


nampak<- ia berlaku secara tak sengaja. dan patut digunakan untuk semua perkara "ops.sorry".tak sengaja.mesti tak sengaja. cam tertengok cewek sexy time mengembara.etc. lihat<- ini pulak time perkara sepintas lalu. ok. apa awak tahu tentang pintas lalu? bukankah awak police traffic cam bapak raziman? tak. ini xde kait mengena dengan traffic traffic malahan juga gerak khas. ini perkara yang we see it fastly. secara rawak.
ex: window shoooooooopping.
tengok<- yang ini berlaku ketika anda telah mempasang niat untuk menontonnya secara lama. berlaku dalam jangka masa yang lama. contohnya nak tengok teater bangsawan.



*********************


get it?
hah. baik baca. nak ilmu ni saya tanya kat awak bila saya gi observe sekolah awak.haha. klau xdpt jwb, diri atas pasu bunga yang kat tepi jalan on d way nak g bilik guru besar tuh. understand?


p/s: buat entry sambil minum soya.pastu dengar lagu indon. pastu kelas yang bingar bingar. suara smua macam macik yang tanya harga ikan xleh mura lagi ke. nak share gak. g la blog sembang kencang. syok. :D



No comments: