November 5, 2009

cinta unfair


salam people ;)
musim musim exam ni, tiba tiba i jadi sensitive plak. dah la soalan exam agak mencabar. time exam tu, saya macam dah ingat jawapan yang betol, tapi kenapa saya tulis jawapan yang lain. ish ish. saya rasa saya dah kene jampi ngan ketas exam tu lah! ;9


i didnt wrote this entry for any individual. ya. cerita saya bukan pasal yang dah pergi atau yang sedang bergembira dengan kehidupan masing masing. ini pasal GOOD and BAD girl. memang saya perempuan. okay. kalau perempuan, memang akan menang kan golongan mereka sendiri dalam apa apa hal.semua isu, awak tetap menang kan jantina awak kan kan?. tapi dalam isu i ni, semua hampeh!

ada lelaki A. dia ada tunang B. (B mestilah female kann?gila kau tunang ngan laki) okay. A pergilah bekerja ke satu tempat yang jauh untuk cari duit. kan nak kawen dah. mestilah pergi cari duit. A pergilah mengembara cari duit. kemudian A berjumpa dengan awek C. dan awek C mempunyai status ISTERI DAN MUMMY OF A SON. dan A telah menjalinkan hubungan teman-tapi-mesra dengan awek C. ke lantai sana bedua. lantai sini bedua. ke mana-mana bedua. aduaii. terpikirkah anda individu yang telah berjanji to live with you for the rest of their life?

eh,hello. kau sedar tak kau dah ada tunang. pastu wanita dan emak kepada a son tu. awak tak tau ke kat rumah tu ada yang menunggu? YA ALLAH. kadang kadang tak faham saya situasi yang di lalui oleh orang yang mengaku dewasa dan konon kononnya hebat dalam pecaturan hidup tanpa rasionaliti. bila perempuan B mintak putus tunang, orang kampung akan cakap macam-macam. itulah. inilah. semua salah perempuan B. eh, makcik. you tahu ke hal yang betul? dan awek C pulak. awak fikirlah masa depan awak. susahlah bila saya yang konon konon nya dianggap tak dewasa dan tak boleh buat pecaturan hidup ni tahu hal begini.

sometimes, i wonder is it so fun for being a matured?
dan memang betullah, hidup kadang kala unfair.

4 comments:

Humaira Yahya said...

Selalu je jd kes org ke tiga ni kan nizaaaaa. Kita perempuan sgt2 lah risau. one moreeee thing, the more matured of someone mentality, the more down their logical thinking.

apizz㋡ said...

wott wooot. heeeeeeeee

Rabiatul Adawiah Sulaiman said...

cakap pd B tinggal.. jangan ditunggu orang begitu..

the niza said...

myraa: yaa.i sokong u ckp tu.plus.skang ni xpyh nk dok bngga sgt jd matured klau xreti pkir!

apiz:heh ;9

ruby:klau ada peluang nak je aku bgtaw!huh