January 21, 2010

dia dan ex-dia

salam,

jom cerita pasal cinta. tiba-tiba saya nak post entry ni. sewaktu sedang berehat-rehat di kelas sambil menunggu lecture masuk, saya terfikir sesuatu:

'bukankah ex-girlfriend yang sepatutnya anti dengan girlfriend baru boyfriend dia'

situasi ni macam sering dikatakan oleh kawan kawan sekeliling saya kebelakangan ini. saya tak faham sangat. sebab pada saya, sebagai girlfriend baru tidak seharusnya dia mencemuh bekas madu dia kan? gf baru macam anti-nak-mampus sampai tak boleh nampak ex-gf bf dia. aduai, memang parah. bukankah yang lepas tu sejarah? kenapa masih tak puas hati dengan yg ex tu. berlainan pula kalau ex tu masih menggangu bf kau sekarang kan. time ni, saya sokong sangat kalau korang pergi serang dia. haha.

but,
saya fikir, somehow, that was one of the way to show their love towards her boyfriend. kan ke cemburu tu tanda cinta? haha
------------------------------------------------------------------

happy birthday sunbae,
may ALLAH bless you and live well.

2 comments:

Unknown said...

lama tak nampak...tukar langsir nak raya rupanya... :)

btw..tak payah la jeles2 kalo takat kapel2 anak monyet ke ape..len la lau dah somi isteri..kdg pelik...time kapel bukan main semua benda nak kontrol nak buat tp bila dah kawen t dah tak de kemanisan dah brumahtngga...chewahhh...hehehe

the niza said...

she-g: hai hai hai<---excited!
aah kan, i pun xphm sgt asal la kwn2 i dok sibuk2 cite pasal bekas bf diorg.haha.ckp pasal kapel ni, ni kan trend bdk2 muda, mmg diorg towards nk kwen la apa la, tp xpkir masak2 b4 kluarkn statement.belajar pun br 1fs year degree dh sibuk ngn alm perkahwinan.hahaha. kelakar kan?