March 31, 2010

hai cikgu

salam and hai people :)


dulu waktu mula-mula saya memang tak nak jadi benda ni. serius. time sekolah saya sangat meminati untuk jadi architect. memang time tu membuak-buak lah limpahan ilmu dengan bidang tersebut. tanya saja apa bangunan tu, sapa yang buat dan bla bla bla.... saya akan sehabis baik jawab yang TERBAIK mungkin. time mock interview di sekolah pun, saya begitu teruja dengan job tersebut dan mendapat markah yang agak baik. tapi nasib tak menyebelahi saya. mak saya mempunyai pendapat bahawa zaman sekarang susah nak dapat kerja. ini lebih mengukuhkan keadaan apabila mak saya continue study. time tu memang macam-macam ragam lah manusia yang tak dapat kerja punya story. ada yang chemist, sebab tak dapat kerja terus sambung buat master. ada yang accountant, tapi tak dapat bahagi masa, terus jadi cikgu. i said here BUKAN SEMUA tapi sebilangan kecil sahaja. nanti kang tak pasal-pasal kau baling aku dengan telur sebab cakap camni. tambahan pula, mak saya taknak lah saya penat-penat study susah susah, akhirnya terbengkalai kat ceruk dapur. hihi.


at the end, half of my soul, setuju lah dengan jadi cikgu.dengan beberapa faedah yang seronok macam duit dan pekerjaan yang tejamin, saya rasa berbaloi pula pilih bahagian ini. sekarang ni saya rasa PROUD pula. ditambah lagi setelah saya pergi ke sekolah buat pertama kali, the students bagi macam-macam moral support kepada saya. so, saya ENJOY! dan saya belajar bahawa minat boleh dipupuk walau dengan paksaan. asalkan kita ikhlas dalam membuat sesuatu perkara, GOD bless us!














dan, inilah merekaaa :)




saya rasa, semua orang pun bangga denga apa yang dia ada. ingat, apa yang ada kini mesti give us somehing that we really appreciate it in future. oh yaa, 2 hari pertama, mereka panggil kakak. no teacher. grrr 

9 comments:

Unknown said...

jadik ckgu skolah rendah mmg besh
kita la hero..kitalah heroin (pgalaman suami)

sekolah menengah???(pglaman adik)
silap sket...i see yu in court
(pedehal) silap sket..keta bergores..waaaaa

apizz㋡ said...

haha cikgu niza cool. opss kakak niza lahhh murid2 :P

athirahMM said...

AAARGHH JELES NYE SAYA KAT AWAK!!!
NAK JUGAK!. HAHA.

the niza said...

she-g, yes. mmg betul tu. mula2 sy neves gak, tp tgk budak2 ni bkn main comel lg, rasa nk angkut masuk dlm beg je. dh la asik main je, xnk belajar. tp mmg comel lah semua.hehe

apiz, awk xboleh pnggl i kakak. hehe. lain lah awk ada abg.opsss ;DD

teyra, sy dah ajak wak lah!awk ni mmg tauuu ;p

Humaira Yahya said...

Cinta nya mai dkt entry ni. hhehhh
Eh Nizaaa, sejak bila kau jd cikguu ni? permanent cikgu ker ?

besh nyaaaa. Mesti kerja enjoyy kn.

Btw, sumpah tergelak fikir kau yg manja-manja ni jd cikgu. hehe

apizz㋡ said...

HAHAHAHAHAHA :D

selamat pagi cikgu!

the niza said...

mayraaa, aku yg manja? sumpah aku teguling-guling ketawa atas lantai. hahaa.sekarang tgh buat deg lah. lagi 3 thn br jd betul2 punya cikgu. tgu je lah cmne. hihi

apiz, weh malam dah ni. haahaa

Farisha said...

alalala sweetnye. comel budak2 tu. kak niza :) *merujuk pada post apiz, kite ade abg tau.2 org lagi.hahaha*

Farisha said...

alalala sweetnye. comel budak2 tu. kak niza :) *merujuk pada post apiz, kite ade abg tau.2 org lagi.hahaha*