June 7, 2010

hai, saya dr. serba serbi anda!



cik atin, bangi
salam dr,
saya ada masalah ni. dah dua hari saya jemur baju dekat ampaian, tapi baju saya masih tak kering-kering. dah pulak tu, cuaca memang tak mengizinkan baju-baju saya tu kering. boyfriend saya dah membebel sebab tshirt dia yang saya basuh tak dapat dia nak pakai. dahla tu uniform kerja dia. harap dr boleh selesaikan.


reply: wsalam cik atin,
beginilah, nampaknya keadaan awak memang parah. apakata, saya cadangkan awak pergi pindah daerah lain yang begitu hot. contohnya pindah ke tawau. wow. di sana memang begitu hot. jangan kata tshirt kerja hari ini, minggu depan punya pon boleh kering kalau awak basuh sekarang. sementara nak tunggu tshirt boyfriend awak tu kering, suruh dia pakai baju pagoda. xd orang yang marah punya. dijamin!




pak karjo, muar
pakcik ni sudah lama tunggu kelapa sawit pakcik tu berbuah. sudah 3 tahun tak berbuah.pakcik bukannya mampu nak tanam buah anggur dan strawberi macam jiran pakcik tanam. pakcik harap dr boleh tolong selesaikan masalh pakcik ni.


reply:senang-senang pakcik buang semua pokok tu, tanam pokok jagung. perhh. lumayan tu pakcik dan lebih up to date. kalau taknak, pakcik boleh tanam pokok lalang. sekarangkan kerajaan nak beli lembu ausie, mungkin pakcik boleh jadi pengedar lalang segar semalaysia.




kes lain,
next time. dr nak berehat. 


peace no war ^-^





4 comments:

zwynethy said...

halimah jongang, parit sapran
dr, masalah saya, tiap2 hari org kate muke saya tak tumpah bagai puteri gunung kinabalu, tapi saya rase muke saye lebih mirip putri bukit bintang, camne ni dokter??

the niza said...

reply: haaa. jangan risau. saya rasa awk adalah keturunan puteri seluruh bukit, gunung dan tanah pamah di malaysia. awak kaut je semua gelaran yg ada, xd org marah. mmg out of the box awak ni. tak semua dpt apa yg awak miliki. kalau nak hebat lg, jdlah puteri bukit senapang. err

Nurul Fatiha Mazlan said...

HHHAHAA.weh niza sejak bila kau jadi doktor weh,hari tu superb chef, ni doktor pulak dah.:)

the niza said...

teyha, haha. ok superb chef tu tak dapat lah nak kalahkan kau. kau kan hebat. teeetttt!