August 15, 2009

idea bagus tapi dah kantoi

salam and selamat pagi cinta :) hahaha.

cam tak boleh bla.cinta, u apa khabar? sehatkah? ok ok niza, stop merepek! saya sangat ketandusan idea untuk merepek kat blog tapi semalam hal ini menyebabkan saya rasa berbesar hati nak cerita kat korang semua. segala penat lelah dan kerja keras saya semua hancur!hancur! macam korang bina flat 44 tingkat dan pada tingkat ke 43 dan gedeboooom! jatuh.


pernah tak korang masuk mall, pastu kene kejar dengan si penjual si penjual yang bawak kertas kat tangan sambil cakap "cik adik manis, mari bla bla bla bla bla" tak pon "eh, ci cik saya rasa pot pet pot pet pot pet" macam macam la ceramah amal yang membina dia nak bagitau kat korang tapi korang plak buat dek je.ok. saya telah buat perkara perkara berikut sewaktu nak lalu dekat ngan 'orang orang kejar orang ni':
  1. buat buat cari kunci kereta la, kunci rumah la, cari purse la. apa apa jenis carian tapi yang penting saya sedang menyelongkar handbag. secara outomatik dia tak kejar saya!
  2. sebelum sampai kat kawasan, saya kuarkan phone dan bila nak dia saya terus hello hello sorang diri dan buat buat busy cakap kat phone sorang diri.haha. konfem2 dia tak kejar lg!
  3. kalau jln sorang, tunduk kepala kat bawah dan jalan laju laju tanpa toleh kanan kiri. pastu kalau ada orang mendekati, saya akan jalan lagi laju.
  4. oleh sebab skrg musim h1n1, saya akan buat buat batuk dan bersin.hahahaha.konfem konfem dia lari terus.kah kah kah.
  5. kalau jalan berdua? hah. buat buat berborak borak yang panjang lebar. cakap perkara serius yang saya yakin orang tak kan interup.
itu adalah tektik tektik saya waktu nak larikan diri drpd penjual penjual. eh helloo. diorang ni agak agak la, jual periuk la, mesin urut la, peti ais la, dapur la. tengok customer laa.tak kan muka yang cam 16 thn ni (hahaha. menurut facebook sy berusia 16 thn *_*) takkan lah saya nak beli beli benda tu. apatah. so bebalik kat cerita, hasil tektik saya dah diketahui orang itu. dia terus blaklis muka i dan cakap "tak payah la buat tektik tu, kami dah tau" gulp. yeah!tak payah belakon dah!yahooo :)

9 comments:

SEWA JUBAH said...

haha...idea boleh pkai jugak bha...memg bernas bha pala otakmu ni..hihihi

Humaira Yahya said...

niza mmg suka merepek.ahahhaah ;D

okayy,taktik niza akan digunakan muulai hari ini.heeee ;D

Rabiatul Adawiah Sulaiman said...

ape kate kau ckp kat dia :
incik2 sy xde duet nak bayar teksi balik rumah. dia lari kot :P

TerubukMasin said...

o..cm tu ekk..
bgus gk taktik ni..
tp gua jrg kena la..hehehe..

the niza said...

haha
TM:lu xkene sbb i rasa u xde ciri2 pembeli kot.xpon tah tah lu yg keja org.tu psl org xkeja lu.:)
ruby:dia xsmpt dkt, ak da larii
myra:haha.guna2
nur:hbt kn saya :)

a r e s said...

ahahaha.. lwk gler.. ada lg idea ko leh d'tmbh, ble ada org tu dtg jewk kt ko, ko ckp.. hah dh tau dh, td org kt sna dh promote, kmpm snyp trus, xpon, smlm bkn awk ke dh pomote kt saya? ahaha

messo said...

xpe dah kantoi pn...tp ttp berkesan taktik2 tu sume..
wakakaka

HaZyQ said...

bgus2
da ada tips yg boleh diguna pakai!

the niza said...

ares:oww.bgus idea kau.aku guna pasni.haha.
messo: tgk org laa :)
hazyq: idea bernas kan.msti org tiru..hahaaa