August 11, 2009

saya memang teringin nak makan tu....

semalam petang.
myfriends and i dah arrange untuk makan kat warung makcik sup sedap.memang sedap.sangat sedap. sedap tak terkata.first time saya pegi memang kua la ayat kat kepala "eh,apa ni? meja ada 4 je? xde bumbung? nyamuk ah bla bla bla bla" memang panjang ah saya bebel kat dalam hati. kwn2 yang ajak pegi sini sebab i tak lalu makan. kan sakit :) pastu kami order la mee hoon sup ayam. ok. memang i suka. ok tunggu la dalam 20minit sebab macik tu xde pembantu.ok.kan i lapar. so tunggu la.bajet cool. ok order 6 tapi sooon macik tu hantar 4.ok i masih tunjuk muka macho dan bekata "korang makan la dulu, i tak lapa lg".serius sengal. bajet cool.ok.dalam 5 minit dapat la saya sup yang WOW! sedap (penulis cakap sambil tunjuk good). makan makan. letak itu. letak ini. pastu ada jamming. yay. terpaksa dengar ada orang main drum. ting tong ting tong. ok. masih tak kisah. pastu tadi anak dia yg ber-drum, now it was his father bermain keyboard.serius syok.pastu he played old songs. masih tak kisah sebab i memang tak suka lagu lama. nasib baik ni kedai dia. selepas habis a bowl, we ordered lagi.haha. memang tak sopan :) i care pulaa..makan makan makan makan.ok habis. balik ah.
........................................
semalam. pegi lagi kedai macik sup.ok.kali ni pegi jam 5pm.before that i dah tanya kat geng "dah bukak ke kedai tu?". ok semua konfeden yang dah bukak.ok.pegi. dalam 5minit kemudian dah nampak bumbung kedai tu.yeah yeah. happy. sebab memang i yang teringin.parking depan kedai macik tu.tapi napa tak bukak meja lagi? masih fikir positif. mukin awal sangat kot. ok. saya turun kereta dulu untuk jengah ke dapur macik tu. maka muncul la dialog berikut:
macik: ya nak, mahu apa kamu?
a girl : macik, suda masak sup ke?
macik: dah (muka konfeden)
a girl: (ckp sambil senyum lebar) ow.kami maw order ni tapi meja tak bukak lagi.
macik: (senyum lebar juga) maaf nak. hari ni kami tak buka kedai. macik ada kenduri arwah.
a girl: hahhh????
macik: ya nak. maaflah. esok la kamu datang ya.
a girl: (air mata dah nak jatuh) baa. esoklah kami datang.

kami pun terus pulang. tapi saya nak buat pesanan pada macik tu kalau macik baca blog saya:

- macik, kalau mahu buat kenduri arwah, letak di depan jalan sanaa yang kedai tutup
- macik, tak pun text kami, yang kami perlu hadir lps magrib. boleh join baca tahlil.
- macik, hari ni saya nak mintak 1 bowl free sbb tak bgtaw awl2 kedai tutup!

2 comments:

a r e s said...

tah pape jewk la ko nih

the niza said...

weh serius sedap.best.
a bowl just rm2.
air??air kosong sudaa
at last aku da pegi td.haha.xkempunan suda!